به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، خسرو نشان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه بهرهبرداری از اولین سامانه مدیریت یکپارچه رستورانهای کیش، گفت: مسافرانی که قصد سفر به جزیره کیش را دارند میتوانند با مراجعه به این سامانه اطلاعات دقیق مراکزی پذیرایی مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی ارائه خدمات مراکز پذیرایی و تنوع غذاهای محلی را بهعنوان یکی از جذابیتهای جزیره کیش معرفی کرد و افزود: با توجه به این که مراکز پذیرایی این منطقه ظرفیتهای قابل توجهی برای توسعه دارند. از این رو تنوع غذایی یکی از جذابیتهای سفر است که موجب جذب گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا میشود.
نشان در همین زمینه به کتاب ارزشمندی تحت عنوان "از سیر تا پیاز" اثر مرحوم نجف دریابندری اشاره کرد و اظهار داشت: این کتاب فاخر با گردآوری اطلاعاتی از مکتبهای غذایی دنیا از جمله مکتب غذای ایرانی و یکی از عناصر انگیزشی برای ترغیب و جذب گردشگران بهشمار میرود.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، بر لزوم اهمیت شناخت مکتب و تمدن غذایی و دیرپای ایران تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: رو نمایی از این سامانه، یک نوآوری و پیشگام بودن در حوزه گردشگری؛ اقدام ارزشمندی است که میتواند مکتب غذای ایرانی را در سطح دنیا معرفی و گردشگران زیادی را به این منطقه جذب کند.
نشان با بیان این که ماهیت جزیره کیش با گردشگری آمیخته شده و پیشگام در حوزههای مختلف از جمله گردشگری است، گفت: ظرفیت های این منطقه به فعالین اقتصادی در جزیره کیش حس اعتماد و آرامش را می دهد که علاقمند به سرمایه گذاری در این منطقه هستند.
وی در خصوص افزایش و توسعه جاذبههای گردشگری در این منطقه یاد آور شد: سازمان منطقه آزاد کیش از سرمایهگذاران نوآور و خلاق که قصد ایجاد جاذبههای گردشگری جدید در این منطقه را در اولویت کار خود قرار دادند حمایت میکند.
نشان گفت: جزیره کیش با مدیریت یکپارچه میتواند به عنوان یک پایلوت گردشگری در منطقه مطرح شود.
سید محمدرضا مداح مشاور و مدیرکل حوزه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در رونمایی از سامانه مدیریت یکپارچه رستوران های جزیره کیش ضمن تبریک هفته گردشگری به فعالین این حوزه؛ کاهش بروکراسی اداری و افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات را از ویژگی های این سامانه برشمرد و اظهار داشت: با تسهیل در فرایند صدور مجوز موسسات و رستوران های فعال در سطح جزیره کیش، مراجعه کنندگان با دسترسی به اطلاعات جامع در این زمینه می توانند برای هر چه بهتر شدن ارائه خدمات نسبت به ارائه پیشنهاد های خود از طریق سامانه اقدام کنند.
وی افزود: تحقق این مهم، تحولی دیگر در صنعت گردشگری جزیره کیش است.
علی ابراهیمی معینی مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش هدف از طراحی و اجرا سامانه مدیریت یکپارچه رستوران های کیش را ارائه خدمات با کیفیت و تسهیل در امور فرایند دسترسی به اطلاعات و ارتقای آموزش عنوان کرد و گفت: رونمایی از این سامانه با 3 هدف: کاهش بروکراسی اداری و اخذ مدارک و لینک مدیریت بازرگانی سازمان و حوزه گردشگری، شفافیت سازی و دسترسی به آخرین اخبار سازمان منطقه آزاد کیش و بخش های مختلف و نظارت بر عملکرد مراکز پذیرایی در این منطقه است.
همایون ابوالحسنی نائب رئیس هیئت مدیره جامعه مراکز پذیرایی کیش با بیان این که فعالیت هیئت مدیره جامعه مراکز پذیرایی از آبان سال 98 با خط مشی " نحوه عملکرد جامعه توسط مدیریت سیستم یکپارچه" فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: با همکاری، همراهی و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و توسط تیم مجرب این سامانه طراحی و به مرحله اجرا رسید.
وی با اشاره به این که سامانه مدیریت یکپارچه رستوران های جزیره کیش در زمینه مواد غذایی، فعالیت رستوران ها و مراکز خدماتی است و از این رو خدمات، کیفیت محصول، مشتریان و ارائه خدمات مختلف درجه بندی نشده بود اظهار داشت: در کشورهای مختلف ارائه خدمات مختلف بر اساس طبقه بندی محصولات انجام می شود که طی برگزاری بیش از 30جلسه کارشناسی، موفق شدیم از این سامانه رونمایی کنیم و طبق درجه بندی محصولات به مشتریان خدمات ارائه دهیم.
در این مراسم، گزارشی در خصوص نحوه ارائه خدمات سامانه مدیریت یکپارچه رستوران های جزیره کیش توسط حسین کربلایی مدیر اجرایی جامعه مراکز پذیرایی کیش ارائه شد.
انتهای پیام/3264