|
کدخبر: 324831

بازار خودرو / قیمت خودرو / خودرو خارجی

رونمایی از شاهکار خودروسازی در ایران

رضوانی، یک شرکت معروف در زمینه خودروسازی با موسس ایرانی آمریکایی، به نامی که بین دنبال‌کنندگان اخبار خودرو در ایران شناخته شده است و با محصولات جذاب خود مانند تانک رضوانی، رضوانی ونجنس و رضوانی بیست شناخته می‌شود.

اقتصاد رونمایی از شاهکار خودروسازی در ایران

رضوانی، یک شرکت تیونر معروف با موسس ایرانی آمریکایی، که نامی آشنا بین دنبال‌کنندگان اخبار خودرو در ایران دارد، با ساخته‌های جذاب خود مانند تانک رضوانی، رضوانی ونجنس و رضوانی بیست شناخته می‌شود. اخیراً، رضوانی از محصول جدید خود به نام رترو RR۱ رونمایی کرده است که در واقع بر پایه پورشه ۹۱۱ نسل هشتمی (۹۹۲) توسعه یافته و در سه نسخه با خروجی‌های متفاوت عرضه می‌شود.

رترو RR1 صرف نظر از نسخه بدنه فیبر کربنی جدیدی دارد که تحت تاثیر از خودرو مسابقه‌ای پورشه 935 در مسابقات کرمر دهه ۷۰ میلادی طراحی شده است. این سبک طراحی را خصوصاً در نمای جلو این خودرو می‌توان مشاهده کرد. المان جذاب دیگری که در نمای بیرونی به چشم می‌خورد، تغییر فرم چراغ‌های جلو است. چراغ‌های گِرد نمادین پورشه حالا جای خود را به چراغ‌های باریک مستطیلی داده‌اند. این چراغ‌های جدید همچنین در نمای جلو تایکان، سدان تمام برقی پورشه به چشم می‌خورند.

در ناحیه عقب شاهکار جدید رضوانی ادغام شدن پنل‌های دو گوشه با اسپویلر توجه را به خود جلب می‌کند؛ المان دیگری که خودروهای مسابقه‌ای دهه ۷۰ میلادی را به یاد می‌آورد. رینگ‌های جدید که به توربوفن شباهت دارند هم جذابیت نمای بیرونی رترو RR را تکمیل می‌کنند. در نهایت خروجی یک خودرو اسپرت و مسابقه‌ای از آب در آمده است که خیلی متفاوت از ساخته‌های دیگر رضوانی مثل تانک رضوانی به نظر می‌رسد و قشر متفاوتی از مشتریان را هدف گرفته است.

رضوانی رترو RR1 در سه نسخه ۵۵۰ (بر پایه کررا S)، ۵۶۵ (بر پایه GT3) و ۷۵۰ (بر پایه توربو S) در دسترس قرار می‌گیرد. ۵۵۰ به‌عنوان نسخه پایه با موتور ۳ لیتری تقویت شده کررا توانایی تولید قدرت ۵۵۰ اسب بخار در پیست و ۵۲۰ اسب بخار در خیابان را دارد. نسخه ۵۶۵، ساخته شده بر اساس GT3 هم با پیشرانه ۴ لیتری ۶ سیلندر خطی خود قادر به تولید قدرت ۵۳۵ اسب بخار در خیابان و ۵۶۵ اسب بخار در پیست است. نهایتاً ۷۵۰ می‌تواند ۷۱۵ اسب بخار در جاده‌های شهری تولید کند و خروجی آن در پیست به 750۷۵۰ اسب بخار می‌رسد.

رضوانی برای همه این نسخه‌ها امکان ارتقای سیستم تعلیق، ترمزها و رول بارها و همچنین آپشن‌هایی نظیر شیشه‌های پلی‌کربنات را پیش رو می‌گذارد. این تیونر حتی پوششی سفارشی برای نمای بیرونی به مشتریان ارائه می‌دهد. البته آپشن‌های اضافی این خودرو روی هم رفته می‌توانند حدود ۲۶ هزار دلار به قیمت پایه آن اضافه کنند.

رترو RR1 رضوانی با قیمت پایه ۱۴۹ هزار دلار به فروش می‌رسد و مجموعاً ۵۰ دستگاه از آن تولید می‌شوند تا در تاریخ دیرتری در سال جاری میلادی به خریداران تحویل داده شوند. البته در این قیمت، خودرو پایه که RR1 بر اساس آن ساخته می‌شود لحاظ نشده است. در واقع سفارش‌دهنده باید در ابتدا خودرو پایه را به رضوانی تحویل بدهد تا رضوانی سپس اقدام به ساخت خودرو کند. همچنین باید اشاره کرد که به گفته رضوانی، قیمت تقریباً ۱۵۰ هزار دلاری مذکور بعد از ثبت پنج سفارش اول افزایش پیدا می‌کند.

منبع: صدآنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    نخبه های ما برای اروپا و آمریکا خودرو می‌سازند پخمگان وپلشت های خنگ هم برای داخل ارابه مرگ می‌سازند

  • ناشناس ارسالی در

    الان به خودرو سازی ایران که سایپا و ایرانخودرو هست چه ربطی داره

  • باباپنجلی ارسالی در

    چرا اینقدر پست و حقیر شده اید که برای دی ده شدن و بالاتر رفتن آمار بازدیدکنندگان، این جوری دروغ می نویسید،محصولات رضوانی ک ی و کجا در ایران تولید شده اند که تیتر م ی زنید:رونمایی از شاهکار خودروسازی در ای ران.خیلی خیلی پست هستید.همهداین بی شعوره ایی که در ایران خودرو و سایپا از مدیرعام ل تا کارگران پائین رده رو جمع کنید بند ک فش کمپانی رضوانی هم نمی شوند،چون دزد نیس تند،و با خون مردم تجارت نمی کنند یک عده دزد در صنعت خودرو سازی فقط و فقط با تولی د خودروهای بی کیفیت چینی ،ارابه های مرگ رو به مردم می فروشند و با انحصار مانع از ورود خودروهای با کیفیت روز دنیا می شوند .لعنت بر کسانی که با ایجاد انحصار خون مل ت را در شیشه کرده اند.

  • ناشناس ارسالی در

    الان این کجاش تو ایران بود یعنی فلاکت ب ه کجا رسیده که برای خونده شدن خبرتون تیت ر دروغ میزنین

  • Josef. Jd ارسالی در

    اگر تو ایران بود اتاق نيسان رو می بستن رو پراید به عنوان آپشن چند میلیارد قالب میکردن به ملت. وزیر و دولت هم تایید میکر دن به خاطر سهم خودشون.حالا هر چی سر ملت میاد به درک..... وای وطنم

  • ناشناس ارسالی در

    به اسم ایران ننویسید یارو خیلی وقت پیش از ایران رفته چون مافیای خودرو سازی اینجور آدما رو نمیخوان

  • کامبیز ارسالی در

    رضوانی تو آمریکا هست چه ربطی داره به ایران که میگین شاهکار خودروسازی در ایران در ایران شاهکار ایران‌خودرو داریم و سایپا وسلام

  • ناشناس ارسالی در

    برو بخواب روانی

  • م ارسالی در

    سلام بابا اگربه این بنده خدا اجازه میداد ند همین جا بود وتولید می کرد حالا که رفت چه ربطی به ما داره

  • بهرام ارسالی در

    همچین نوشته خودروی جدید در ایران، آدم فک ر مبکنه این خودرو جایگزین پراید شده

  • ناشناس ارسالی در

    پولدارها که ماشین دارن نیازی به ماشین خر یدن ندارن.براکم پول وبی پولها هم بقدری ق یمت بالاست که نمیتونن بگیرن بنابراین بی خیال فروش .

  • محمود ارسالی در

    خودروی ایرانی در جهان حماسه ساز میشود !

  • دارا ارسالی در

    بنظر میرسه رضوانی بیشتر مسئله اسم خودشو مطرح کنه تا ماشین شو خنده دار بود رضوانی ام شد اسم برای ماشین؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    اینا هر ماشینی که سر هم میکنن کلا نابوده بعد شما میگین شاهکار براتون متاسفم جیره خورا

  • خدنگ ارسالی در

    آخه بی شرفا .این چه تیتریه..کجای این خود رو در داخل ایرانه

  • ناشناس ارسالی در

    همه دروغ هست

  • یاسر ارسالی در

    بنظرمن فقط موشک سوپر هایپر سونیک تولید ک نید
    ماشین و ثروت خودش میاد
    خودتان را برای ساخت اسباب بازی مشغول نکنید
    بعد از موشک اتمی وماهواره وبعد هوش مصنوعی جهانی فکر کنید ما می‌توا نیم بدونه آمریکا
    ۸۰ درصد نظراتم حذمیشه توسط گوگل بعد میگن آزادی بیان

  • حسن ارسالی در

    بابا این رضوانی را به ایران دعوت کنید تا برای ایران خودرو وسایپا ماشین بسازه بخ دا باید دستشو بوسید اگر بیاید !

  • آرتا ارسالی در

    اون زمان که طرح هاشو با شما پیشنهاد داد و قبول نکردید و بنده خدا ناچار به ترک وط ن شد حرفی ازش نمیزدید.حالا که اونور دنیا شده یکی از برندهای درجه یک دنیا یادتون افتاده که ایرانیه و دارید پز میدید؟

  • ناشناس ارسالی در

    نویسنده این مقاله شما را دست میاندازه نباید احساسی شده هیچ نظری ندهید تا دفعه بعد دیگه از این کارها نکنه او یک غربزده هست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها