به گزارش خبرگزاری تهران، حامد فاتحی دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان تهران به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی پیام تبریکی صادر کرد؛ متن پیام به این شرح است:
کارکردهای متنوع اطلاع رسانی، همچون آگاهی بخشی، ایجاد انسجام و تعلق اجتماعی، نظارت بر عملکرد ساختارها و فراهم آوردن زمینههای مشارکت عمومی و نظارت همگانی در نظام اجتماعی میتواند جایگاه قابل توجهی در تکوین، تکامل و نهادینهسازی شاخصها و عناصر بنیادین ساختار سیاسی جامعه داشته باشند، در این راستا روابط عمومی ها در تمام حوزه های اجرایی از جمله تحقق شعار سال مورد نظر مقام معظم رهبری و سایر اولویتهای دولت نقش مهم و بی بدیلی دارند.
پیرو تاکید رهبری به دولتمردان مسئلهی احیای اعتماد و امید مردم بسیار مهم است؛ اعتماد مردم بزرگترین سرمایهی دولت است. مردم وقتی به دولت اعتماد کنند و به وعده مسئولین امید داشته باشند ، بیش از پیش پای کار می آیند و همراهی و کمک می کنند ؛ برای دولت این بزرگترین سرمایه است که بتواند اعتماد مردم را جلب کند، برای ترمیم این اعتماد می بایست حرف و عمل ما یکی باشد؛ در این شرایط، روابط عمومی دستگاهها و نهادهای دولتی باید با درک صحیح شرایط حساس فعلی ضمن تلاش برای ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولین، احساس مسئولیت، کارآمدی و پاسخگو بودن را سرلوحه کار خود قرار دهند.
بدون شک «نیروی انسانی»، «برنامه ریزی استراتژیک»، «توسعه سازمانی و تشکیلاتی»، «روشها و فناوریهای نوین اطلاع رسانی»، «زیرساخت مناسب»، «بودجه مناسب» از مهمترین منابع اطلاعرسانی و روابط عمومی هستند. با توجه به اینکه شاخص امید، اعتماد و رضایتمندی عمومی، ارتباط تنگاتنگی با حوزه روابط عمومی دارد، طراحی و اجرای الگوهای جدید ارتباطی با محوریت شفافیت، تعامل و پاسخگویی و با تأکید بر دسترسی آزاد به اطلاعات، مشارکتجویی و روشنگری، باید در دستور کار فعالان این حوزه قرار گیرد.
در فضای جدید اطلاع رسانی، ارتقا جایگاه روابط عمومی ها به سبب مرجعیت آن در ابعاد مختلف می تواند نقش موثری در گسترش ظرفیت رسانه ای و پررنگ شدن اقدامات هر مجموعه داشته باشد که متاسفانه در برخی نهاد ها مورد کم توجهی قرار گرفته است و گاها مشکلات ساختاری در سازمان ها به اختیارات این حوزه مهم و راهبردی خدشه وارد می کند .از اینرو بدلیل ماهیت تخصصی عرصه روابط عمومی و اطلاع رسانی ، اعاده جایگاه واقعی روابط عمومی ها و توجه مدیران ارشد به اصلاح ساختار اداری و اجرایی روابط عمومی ها می تواند در پیشبرد اهداف موثر باشد.
انتهای پیام/