۳۰ خدمت منابع طبیعی استان سمنان اینترنتی انجام می شود

مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: براساس تکالیف قانونی و اصلاح نظام اداری و در راستای برنامه های سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری سال جهش تولید(طرح ۹در۹۹) وشرایط کرونا ۳۰ خدمت این اداره ‌به صورت ( توسعه دولت الکترونیک با استفاده از فناوری های روز و سامانه های هوشمند) اینترنتی و الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود ومهمترین نتیجه خدمات الکترونیک دولت، خدمت رسانی مطلوب وشفاف به مردم است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان جعفر مرادی حقیقی اظهار کرد: در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از تضییع حقوق دولت و مردم این اداره کل تعداد ۳۰ خدمت قابل ارائه به مردم را در این شرایط کرونای الکترونیکی و از طریق سامانه الکترونیکی www.frwmizekhedmat.ir صورت می‌پذیرد.
وی افزود: از این پس خدمات مربوط به استعلامات صدور مجوز تهیه و حمل ذغال، صدور و مجوز بکارگیری و توسعه انرژی های پاک، صدور مجوز بهره برداری محصولات فرعی جنگل ومرتع، تمدید پروانه چرای دام، توسعه زراعت چوب، تامین و توزیع بذور جنگلی و مرتعی، توسعه زراعت چوب و درخواست‌های اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری به صورت اینترنتی قابل ارائه است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان اضافه کرد: همچنین مردم خدماتی مانند ارائه تاییدیه تاسیس تشکل‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی ، ارائه معرفی نامه دریافت تسهیلات ، جذب مشارکت‌های مردمی در حفاظت از منابع طبیعی، جنگلداری، توسعه فضای سبز، حفظ و احیای مراتع، تولید و توزیع نهال جنگلی را اینترنتی دریافت می کنند.
مرادی حقیقی ادامه داد: نگهداری پارک‌های جنگلی، اجرای طرح‌های بیابانزدائی، خدمات اکوتوریسم، صدور مجوز انتقال قطعی اراضی واگذاری، صدور مجوز حمل محصولات فرعی جنگلی و مرتعی، مجوز قطع وحمل گونه های جنگلی در مستثنیات مردم است.
وی بیان کرد: پاسخ به استعلام مستثنیات اراضی از طریق پیشخوان دولت ، طرح‌های عمومی دولت در عرصه‌های منابع طبیعی، استعلام تخصیص اراضی قابل واگذاری، پاسخ به درخواست اراضی دستگاه‌ها، استعلام معادن، استعلام اراضی، پاسخ به شکایات منابع طبیعی و پاسخ به اعتراض‌های مربوط به ملی شدن اراضی از طریق سامانه الکترونیکی صورت می‌پذیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  با بیان اینکه دولت الکترونیک به معنای اطلاع رسانی و خدمات رسانی به موقع، دقیق و شفاف به مردم است گفت: مهم‌ترین نتیجه خدمات الکترونیکی دولت، کاهش مراجعه ارباب رجوع، کاهش هزینه ایاب و ذهاب و تلف شدن وقت و در نهایت افزایش رضایتمندی مردم است. مرادی حقیقی کوتاه شدن زمان پاسخگویی، افزایش دقت، سرعت و نظارت بر فرآیند پاسخگویی و مطلع شدن متقاضیان از مراحل روند انجام کار را از دیگر مزایای مهم راه اندازی سامانه الکترونیکی www.frwmizekhedmat.ir و اینترنتی شدن کارها دانست.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =