ایرنا نوشت: مقررات‌گذاری و مدیریت طیف فرکانسی نسل پنجم تلفن‌های همراه و جبران عقب‌ماندگی موجود در این حوزه، از اصلی‌ترین مواردی است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور برای سال آینده در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و مقررات رادیویی در تشریح برنامه‌های سال 98 این سازمان به خبرنگار علمی ایرنا گفت: از اواخر سال آینده که به سال 2020 نزدیک خواهیم شد، بحث نسل پنجم شبکه تلفن همراه تجاری می شود و ما نیز باید آمادگی داشته باشیم تا در دو مقوله مدیریت طیف فرکانسی و مقررات مربوط به آن فعالیت کنیم.
«حسین فلاح جوشقانی» افزود: البته سازمان مقررات با همکاری مرکز تحقیقات، از قبل مطالعاتی را در این زمینه آغاز کرده است. علاوه بر آمادگی ورود به تجاری‌سازی نسل پنجم شبکه تلفن همراه، سال بعد کنفرانس جهانی رادیو را پیش رو داریم که یکی از مهم‌ترین کنفرانس‌های بین‌المللی است و امیدواریم پس از آن بتوانیم حقوق فرکانسی کشور را تصویب کنیم. 
وی جبران عقب‌ماندگی در حوزه تلفن ثابت را از دیگر برنامه‌های کلیدی این سازمان برای سال آینده برشمرد و با اشاره به مشکلات موجود در این حوزه گفت: یکی از مشکلات ما تعدد بازیگران در حوزه تلفن ثابت است به طوریکه الان 17 شرکت FCP (شرکت‌های دارای پروانه ارتباطات ثابت) داریم ولی نمی‌توانیم شرکت‌ها را به ادغام با یکدیگر ملزم کنیم. در جلساتی که با این شرکت‌ها برگزار شده، آن‌ها مشکلات خود را بیان کردند ما نیز سعی داریم با برخی مشوق‌ها به حل مشکلات آن‌ها کمک کنیم.
جوشقانی ادامه داد: باید به توانمندتر کردن شرکت‌های‌مان فکر کنیم که این کار نیاز به سرمایه‌گذاری بسیار بالایی دارد، باید شرکت‌هایی را پیدا کنیم که بتوانند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند و البته ممکن است موانعی از سوی اپراتورها غالب باشد که برطرف کردن آن‌ها جزو وظایف ماست.
معاون وزیر ارتباطات یادآور شد: سال گذشته شرکت‌های FCP در دزفول، اطراف تهران و چند شهر دیگر کشورمان، سرویس VDSL (سرویس اینترنت پر سرعت) را پایه‌گذاری کردند، اگر در این حوزه به درستی فکر و مطالعه نشود و قدم‌های خوبی برنداریم، قطعا با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

** برنامه‌ریزی برای هم‌گرایی و ادغام شرکت‌های موبایل و تلفن ثابت 
وی افزود: مبحث دیگری که در سال جدید آن را پیگیری خواهیم کرد، هم‌گرایی بین شرکت‌های موبایل و ثابت است و ما در حال برنامه‌ریزی برای رسیدن به این هدف هستیم تا ادغامی در این بین شکل بگیرد.
جوشقانی خاطرنشان کرد: این ترندی است که تمام دنیا آن را دنبال می‌کنند و ما نیز لاجرم باید در خصوص بحث‌های توسعه‌ای، سرعت، کیفیت، مسائل اقتصادی و ظرفیت‌های زیادی که نیاز است برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام بدهیم. 
وی تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا بتوان از کیفیت و ظرفیت شبکه موبایل و تلفن ثابت به صورت هم‌زمان استفاده کرد و در آخر نیز بالا بردن کیفیت خدمات، تکمیل پوشش جاده‌ها، به حداقل رساندن نقاط کور، نظارت بهتر نیز به صورت مستمر در دستور کار ما قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان تنظیم مقررات درباره شیفت‌های نوروزی سازمان تنظیم مقررات نیز گفت: از دو هفته قبل به همه استان‌ها اعلام کردیم، کمیته‌ای تحت مدیریت مدیرکل ارتباطات فناوری استان و با عضویت نمایندگان اپراتورها و نماینده سازمان تنظیم مقررات، تشکیل شده که فعالیت در ایام نوروز را برعهده دارد.
او افزود: تمامی عوامل و افرادی که نوروز امسال باید پاسخگوی سوالات و مشکل مردم باشند، به واسطه همین کمیته آماده ارتباط هستند و سعی ما بر این است که در این ایام شیفت‌هایی به صورت آنلاین و حضوری داشته باشیم.
شیفت‌های نوروزی سازمان تنظیم مقررات توسط اپراتورها مشخص و فهرست آنها به وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده‌ است. سامانه 195 هر روز و به صورت 24ساعته پاسخگوی نیاز مشتریان هستند. فعالیت بخش‌های نگهداری اپراتورها هم 24 ساعته است و پاسخگویی به صورت حضوری و آنلاین انجام خواهد شد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1242247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =