یک فناوری پیشگام؛ امکان حس کردن جو ورزشگاه برای هواداران ناشنوای نیوکاسل فراهم شد
منبع : طرفداریحامی مالی باشگاه نیوکاسل یونایتد، یعنی سلا، در حال معرفی پیراهنهای لمسی (haptic) است که به هواداران ناشنوا و کمشنوا اجازه میدهد تا این آخر هفته، فضای پرشور و هیجان انگیز ورزشگاه سنت جیمز پارک را تجربه کنند.
طرفداری | به گزارش خبرگزاری رویترز، زاغها روز شنبه میزبان تاتنهام هاتسپر هستند و برای اولین بار، هواداران ناشنوا قادر خواهند بود حس حضور در میان جمعیت پرشور ورزشگاه خود را از طریق فناوریای تجربه کنند که صدای ورزشگاه را به حس لامسه تبدیل میکند.
هوادارانی که ناشنوا یا کمشنوا هستند، در روز مسابقه این پیراهنهای نوین را که با نام ساندشرت (Soundshirt) شناخته میشوند، در جایگاه تماشاگران بر تن خواهند کرد.
ابراهیم محتسب، معاون ارشد شرکت سلا، گفت:
اطمینان حاصل کردن از این که هر هواداری بتواند فضای فوقالعاده ورزشگاه را تجربه کند، برای ما به عنوان یک شریک افتخاری باشگاه نیوکاسل یونایتد، بسیار مهم است. ورزشگاه سنت جیمز پارک به خاطر سر و صدای زیاد و شور و شوق هوادارانش مشهور است. ما امیدواریم که از طریق این ابتکار عمل، هواداران ناشنوا و کمشنوا را قادر سازیم تا خود را بخشی از این فضا حس کنند.
همچنین شرکت سلا، حق خود برای اسپانسری پیراهن نیوکاسل و تبلیغات محیطی ورزشگاه را به مؤسسه ملی سلطنتی ناشنوایان (RNID) اهدا کرده است. این مؤسسه خیریهای است که از ۱۲ میلیون فرد ناشنوا در بریتانیا حمایت میکند و اولین مؤسسه خیریه مرتبط با کمشنوایی است که نامش روی یک پیراهن لیگ برتری درج میشود.
تری دیواین، مدیر بخش فراگیری در RNID، گفت:
از هر پنج بزرگسال در انگلستان، یک نفر ناشنوا یا کمشنوا است، اما این افراد اغلب در زندگی روزمره با موانعی روبرو هستند، از جمله در رویدادهای ورزشی زنده. این فوقالعاده است که میبینیم باشگاه نیوکاسل و شرکت سلا در پیشبرد این فناوری پیشگام هستند؛ فناوریای که این پتانسیل را دارد تا تأثیری واقعی و ماندگار بر نحوه تجربه ورزشهای زنده توسط افراد ناشنوا و کمشنوا داشته باشد.