رویکرد بسیج رسانه تربیت نیروی رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی است


رویکرد بسیج رسانه تربیت نیروی رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی است

گروه استان ها_ مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم گفت: رویکرد بسیج رسانه تربیت نیروی رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی و حفظ انسجام و نقش‌آفرینی اصحاب رسانه در مأموریت‌های انقلابی و جهادی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در قم، مهدی تاجیک در نشست خبری در دفتر خبرگزاری تسنیم در استان با تشریح فعالیت‌ها اظهار داشت: سازمان بسیج رسانه از سال 92 در استان‌های 30 گانه شکل‌گرفته و امروز در 31 استان فعال است که در قم نیز از همان زمان فعالیت را برای خدمت‌رسانی به‌عنوان تشکل فرهنگی برای اصحاب رسانه و خبر آغاز کرد.

وی با بیان اینکه مأموریت بسیج تنها برای اهالی خبر نیست و جامعه مخاطب ما اهالی رسانه به صوت عام به‌ویژه در فضای مجازی است و بخش زیادی از جامعه را می‌توانیم پوشش دهیم ابراز کرد: در این راستا تعداد اهالی خبر، کانال‌های خبری، سایت‌ها و پایگاه‌های خبری بین 350 تا 400 نفر در قم فعال هستند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم تصریح کرد: در بسیج رسانه حدود 150 نفر از فعالان خبری را عضو بسیج داریم و60 نفر فعال‌تر هستند، همچنین دسته دوم شامل فعالان سایر رسانه‌هاست که تقریباً 100 نفر جمع شده‌اند و به‌طورکلی مجموع جامعه مخاطب خبری و غیر خبری 700 نفر فعال هستند.

وی با تأکید بر اینکه تقسیم‌بندی ساختار این سازمان مانند سایر اقشار بسیج براساس کانون‌هاست افزود: کانون نخست شامل خبرنگاران به نام شهید محمدمهدی شریفی فعال بوده و کانون دوم نیز مرتبط با فعالان فضای مجازی بوده و کانون سوم شامل فعالان تولیدات رسانه‌های تصویری است که گروه‌های مختلفی در تولید انیمیشن‌، کلیپ، نماهنگ و بازی سازی آنلاین فعالیت دارند.

تاجیک اضافه کرد: رویکرد بسیج رسانه تربیت نیروی رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی است و تنها دوره آموزشی برگزار نمی‌شود بلکه بیشتر از طریق ارتباط‌گیری و هماهنگی از نوع حمایت و ساختار سازی و در کنار هم قرار گرفتن اصحاب رسانه این فعالیت‌ها شکل می‌گیرد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از فعالیت‌ها، ارائه خدمات فرهنگی است که در 9 ماه اخیر با توجه به درگیر شدن با کرونا، یک مقداری از فعالیت‌ها محدود شد، اما این خدمات انواع مختلفی دارد و همچنان ارائه می‌شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم محور سوم رویکرد این سازمان را بحث حفظ انسجام و نقش‌آفرینی اصحاب رسانه در مأموریت‌های انقلابی و جهادی دانست و گفت: دراین‌باره برنامه‌های مختلفی پیگیری می‌شود که مهم‌ترین آن نشست‌های دورهمی و هم‌اندیشی برای اصحاب رسانه است و سال 98 تعداد 4 جلسه مناسبتی و دو برنامه به مناسبت شهادت سردار سلیمانی برگزار شد.

وی در ادامه یادآور شد: جشنواره ابوذر منظم‌ترین و پرسابقه‌ترین جشنواره رسانه‌ای قم است که امسال ششمین دوره آن برگزار می‌شود و مانند دیگر جشنواره‌ها به‌صورت کشوری بوده که ابتدا در سطح استان برگزار می‌شود و دو ماه برای ارسال اثر فرصت دارد و بعد از داوری آثار برگزیده به کشوری معرفی می‌شود.

تاجیک عنوان کرد: در سال جاری موضوعات و محور‌های آثار در بخش اصلی شامل اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، تحقق عدالت اجتماعی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، روایت ایثار و جهاد شهدا و رزمندگان استان قم، بحران کرونا و عقلانیت دینی و آسیب‌های اجتماعی و تجربه‌های موفق مقابله آن است.

وی برگزاری دوره آموزشی برای اصحاب رسانه را یکی دیگر از فعالیت‌ها ذکر کرد و افزود: سال قبل دو دوره خبرنگاری در رده‌های مختلف برگزار و خبرنگاران توانمند معرفی شدند تا از نیروهای جوان استفاده شود، برخی از دوره‌های تکمیلی در حوزه رسانه نیز در حال برگزاری است و قبل از ایام کرونا چند دوره فتوشاپ توسط کانون اندرزگو نیز برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم تصریح کرد: ازجمله برنامه‌های فرهنگی دیدار با خانواده معظم شهدا با حضور اصحاب رسانه است و در طول دو سال نیز دو مرحله مسابقات ورزشی در رشته تیراندازی برای خبرنگاران برگزار شد و امسال نیز در ایام دهه فجر مسابقه ورزشی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل گروه جهادی قاب خاکی به‌طور خودجوش در حمایت از مردم سیل‌زده در چند استان کشور یکی از رویدادهای مهم بود که نام این گروه جهادی در سازمان بسیج سازندگی نیز ثبت‌شده و تاکنون نیز چند مأموریت داشته و تولیدات محتوایی خوبی در جریان کرونا داشته‌اند.

تاجیک با بیان اینکه برنامه به وقت قم نیز یکی از تولیدات این گروه جهادی است که به‌صورت میدانی در بیمارستان‌ها برگزار شد و برخی از مسئولان را پای پاسخگویی آورد عنوان کرد: در کمک‌های مؤمنانه حرکت‌های زیادی انجام شد و با حضور اصحاب رسانه قرارگاه رسانه‌ای در ارشاد شکل گرفت و به‌صورت میدانی وارد شدند، ضمن اینکه آئین دهه محرم در هیئت هنرمندان برگزار و ضمن جمع‌آوری کمک‌هایی، سه بسته بهداشتی و دو بسته معیشتی بین اصحاب رسانه توزیع شد.

وی گفت: در طول این سال‌ها ظرفیتی به نام بسیج رسانه برای کمک به دیگر اقشار بسیجی پای کار آورده‌ایم تا در کنار بسیجیانی که نیاز به مشاوره و کارهای تخصصی تولیدی دارند باشند و بتوانند تولیدکننده محتوا باشند، این تلاش‌ها موجب تقویت روابط عمومی می‌شود و بچه‌های بسیج می‌توانند از رسانه بهترین استفاده را داشته باشند.

انتهای پیام/457/ش

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon