ارسال به دیگران پرینت

چگونه با بازاریابی پیامکی فروش خود را افزایش دهید؟

بازاریابی پیامکی، یکی از موثرترین روش‌های تبلیغات است که می‌توانید برای معرفی محصول یا خدمت خود به مشتریان استفاده کنید؛ چراکه نرخ بازشدن پیامک در این کمپین‌های تبلیغاتی بسیار بالا (۹۸ درصد) است. به همین خاطر، حداقل مطمئن خواهید بود که تبلیغتان توسط بخش زیادی از مخاطبان دیده می‌شود.

چگونه با بازاریابی پیامکی فروش خود را افزایش دهید؟

بازاریابی پیامکی، یکی از موثرترین روش‌های تبلیغات است که می‌توانید برای معرفی محصول یا خدمت خود به مشتریان استفاده کنید؛ چراکه نرخ بازشدن پیامک در این کمپین‌های تبلیغاتی بسیار بالا (۹۸ درصد) است. به همین خاطر، حداقل مطمئن خواهید بود که تبلیغتان توسط بخش زیادی از مخاطبان دیده می‌شود.

رسیدن سریع به هدف دلخواه و هزینهٔ پایین از جمله مهم‌ترین مزایای به‌کارگیری این روش به‌شمار می‌آیند؛ بنابراین کاملاً منطقی است که آن را در اولویت فعالیت‌های بازاریابی‌تان قرار دهید.

با توجه به اهمیت موضوع‌، به مفهوم تبلیغات از طریق ارسال پیامک و بهترین زمان انجام این کار در این مقاله می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

بازاریابی پیامکی چیست؟

سازوکار اصلی این روش براساس انتقال پیام برند از طریق پیامک بنا شده است. در این روش، کسب‌وکارها تبلیغ خود را همراه با شماره یا لینکی به شماره موبایل تعداد زیادی از کاربران می‌فرستند.

معمولا مردم در طول یک روز، گوشی تلفنشان را به‌دفعات چک می‌کنند و با آن سروکار دارند. به همین خاطر است که به‌محض دریافت پیامک، آن را باز می‌کنند یا حداقل تیتر آن را می‌بینند. از این رو، می‌توان بازاریابی پیامکی را در دستهٔ پربازده‌ترین روش‌های تبلیغاتی قرار داد. البته توجه داشته باشید که جذب مشتری، تا حد زیادی به متن پیامک و استفاده اصولی از کپی‌رایتینگ بستگی دارد. 

اهمیت استفاده از اس ام اس مارکتینگ در بازاریابی

استفاده از بازاریابی پیامکی مزایای زیادی برای کسب‌وکار شما ایجاد می‌کند که برخی‌ از آن‌ها را برایتان آورده‌ایم:

 

1.         افزایش فروش

زمانی که شما پیشنهاداتی به‌صرفه و جذاب را برای مخاطبان ارسال می‌کنید، به‌سختی می‌توانند در برابر آن‌ها مقاومت کنند. پیشنهادهای فروش ویژه، ارسال کد تخفیف اختصاصی و سایر موارد این‌چنینی از جمله مهم‌ترین پیامک‌های وسوسه‌کننده محسوب می‌شوند. با ارسال چنین پیامک‌هایی، نرخ فروش کسب‌وکارتان به‌سرعت افزایش پیدا می‌کند.

 

2.         دسترسی به کاربران آفلاین

به جرئت می‌توان گفت، یکی از مهم‌ترین مزایای اس ام اس مارکتینگ، عدم نیاز به اینترنت و دسترسی به کاربران آفلاین است. با ارسال پیام‌های تبلیغاتی، کاربران آفلاین هم می‌توانند با محصول و خدمت شما آشنا شوند. این‌گونه، افراد بیشتری به وب‌سایت یا سایر بسترهای فروش شما مراجعه می‌کنند و به‌تبع‌ آن، ترافیک و فروش افزایش می‌یابد.

 

3.         نرخ بازشدن

همان گونه که اشاره کردیم، اکثر پیامک‌هایی که شما برای کاربران ارسال می‌کنید، به‌صورت قطعی توسط آن‌ها باز می‌شوند؛ بنابراین این شانس را دارید که برند یا محصول خود را به کاربران یادآوری و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید.

 

4.         هزینهٔ مناسب و به‌صرفه

هزینهٔ پایین اجرای کمپین‌ پیامکی در کنار کارایی آن، آورده بالایی برای کسب‌وکار شما ایجاد می‌کند. شواهد حاکی از آن است که این نوع بازاریابی می‌تواند تا ۳۰ برابر بازگشت سرمایه به همراه داشته باشد.

حال که اهمیت استفاده از این روش بازاریابی را می‌دانید، شاید بپرسید برای انجام این کار باید چه کنیم؟ پاسخ واضح است، باید از سرویس‌های ارسال پیامک استفاده کنید. در ادامه، یکی از مشهورترین سرویس‌های موجود یعنی سرویس نجوا را بررسی خواهیم کرد:

 

آشنایی با سرویس ارسال پیامک نجوا

در حال حاضر، بیش از ۸۰۰۰ وب‌سایت و اپلیکیشن مختلف مانند اسنپ، دیوار، جاب‌ویژن، بیمیتو، همکاران سیستم، بانک خاورمیانه و کارگزاری آگاه از سرویس ارسال پیامک نجوا استفاده می‌کنند. برخی ویژگی‌های مهم این سرویس عبارتند از:

2-2-2

1.         اس ام اس،‌ ایمیل و پوش نوتیفیکیشن در یک پنل یکپارچه

با استفاده از سرویس نجوا، می‌توانید تمام کمپین‌های پیامکی، ایمیلی و پوش نوتیفیکیشن را در یک پنل یکپارچه اجرا کنید. این موضوع امکان مشاهده و مدیریت کانال‌های مختلف ارتباط با مشتریان را برای شما سریع‌تر و ساده‌تر می‌کند؛ همچنین با این سرویس، می‌توانید پیام‌های خودکار ثبت خرید، تایید حساب کاربری و موارد این‌چنینی دیگر هم تعریف کنید.

 

2.         شخصی‌سازی و زمان‌بندی ارسال پیام

این سرویس به شما اجازه می‌دهد پیام‌هایتان را با قراردادن نام کاربر در ابتدای آن یا سایر روش‌های مشابه، شخصی‌سازی کنید؛ همچنین می‌توانید با زمان‌بندی ارسال پیامک‌ها، آن‌ها را در بهترین زمان ممکن برای مخاطبان بفرستید. این امکانات، به تاثیرگذاری بیشتر پیامک‌ها منجر می‌شوند.

 

3.         ارائهٔ گزارش‌های دقیق

 کسب‌وکارهایی که از این سرویس استفاده می‌کنند، امکان بررسی گزارش‌ها مانند تعداد پیامک‌های فرستاده‌شده و نرخ کلیک آن‌ها را برای بهینه‌کردن کمپین‌های پیامکی خواهند داشت تا بتوانند بهترین نتیجه ممکن را بگیرند. 

4.         پشتیبانی

نجوا، در کنار ارائهٔ خدمات متنوع، پشتیبانی مناسبی را هم برای کاربران فراهم می‌کند. کارشناسان نجوا در تمامی مراحل ایجاد کمپین، بهینه‌سازی آن‌ها و اضافه‌کردن مخاطب راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ بنابراین هیچ‌گونه نگرانی دربارهٔ استفاده از این سرویس برای اجرای کمپین‌های مختلف نخواهید داشت.

 در آخر، بیایید ببینیم پیامک تبلیغاتی را باید در چه زمانی ارسال کنید که بازدهی کمپین بیشتر شود:

بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

انتخاب زمان مناسب ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر می‌خواهید مخاطبان پیامتان را نادیده نگیرند و به چشم مزاحم به شما نگاه نکنند، باید به این موضوع توجه کنید.

زمان مناسب ارسال پیامک‌، برای کسب‌وکارهای مختلف تفاوت دارد. به عبارت دیگر، نمی‌توان یک روز مشخص در هفته یا یک ساعت خاص را به‌عنوان زمان مناسب اجرای بازاریابی پیامکی معرفی کرد، بلکه باید روز و ساعت مناسب انجام این کار را براساس نوع فعالیت خود انتخاب کنید. به‌طور کلی، برای تعیین بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی،‌ باید به نکات زیر توجه کنید:

 

1.         مخاطبان هدف را شناسایی کنید

در اولین گام، باید بدانید مخاطبانتان چه کسانی هستند. مردها، زنان، نوجوانان، بزرگسال‌ها، شاغل‌ها و دانشجو‌ها از جمله‌ مهم‌ترین گروه‌های مشتریان به‌شمار می‌آیند. زمانی که مخاطبان هدف را شناسایی می‌کنید، می‌توانید با فعالیت‌های روزانه‌شان هم آشنا شوید. این‌گونه امکان اطلاع از بهترین زمان ممکن برای جذب آن‌ها و فروش بیشتر را خواهید داشت.

 

2.         زمان‌های مختلف را آزمایش کنید

بازه‌های زمانی مختلف را آزمایش کنید؛ به این ترتیب که با توجه به ویژگی‌های مهم کاربران مانند سن، جنسیت و محل زندگی در بازه‌های مختلف، برایشان پیامک ارسال کنید. این روش کمی زمان‌بر است؛ اما در نهایت، به شما کمک می‌کند تا یک بازاریابی هدفمند داشته باشید.

 

3.         توجه به تقویم

به مناسبت‌ها و تعطیلات تقویم توجه کنید. برای مثال، ارسال پیام‌های انبوه به کاربران در صبح یک روز تعطیل رسمی زیاد جالب نیست؛ اما انجام این کار در روزهای قبل از رسیدن به تعطیلات مهم مانند عید نوروز می‌تواند مفید باشد.

 

4.         حتما لازم نیست در ساعت‌های رُند پیام بفرستید

صاحبان کسب‌وکارها تمایل دارند پیام‌هایشان را در ساعت‌های رُند همچون ۱۲:۰۰، ۱۵:۱۵ یا ۱۸:۳۰ ارسال کنند؛ اما شواهد نشان می‌دهند، اجرای کمپین پیامکی در ساعت‌های غیر رُند هم می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای را به‌دنبال داشته‌ باشد.

 2-3-3

جمع‌بندی

برای اینکه بتوانید برندتان را به‌ بهترین شکل ممکن معرفی کنید و میزان فروشتان را افزایش دهید، لازم است شیوه‌های مختلف بازاریابی را به کار گیرید. از جمله مهم‌ترین روش‌های انجام تبلیغات، بازاریابی پیامکی است؛ چراکه احتمال دیده‌شدن تبلیغ در این روش بسیار زیاد است. آیا برای اجرای کمپین‌ پیامکی آماده‌اید؟ سرویس ارسال پیامک نجوا گزینهٔ خوبی برای شروع است!

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه