۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۷

آموزش سئو سایت با راهکارهایی برای استفاده بهتر از کلمات کلیدی برای تولید محتوا

در این مقاله آموزش سئو سایت در مورد اهمیت سئو محتوا به عنوان بخشی از سئو داخل صفحه (آن پیج)، که کلیدی‌ترین فعالیت در مسیر بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو محسوب می‌شود صحبت می کنیم.
آموزش سئو سایت با راهکارهایی برای استفاده بهتر از کلمات کلیدی برای تولید محتوا
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



چگونه کلمات کلیدی مناسب برای تولید محتوا پیدا کنیم؟
کلمه کلیدی شالوده یک مطلب محسوب می‌شود. تنها در صورت انتخاب کلمه کلیدی به شیوه‌ای صحیح، مطلب درخور و گوگل پسند تولید خواهید کرد! اما چطور می‌توان کلمات کلیدی مناسب پیدا کرد؟
همه افراد درگیر در پروژه‌های سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، «کلمه کلیدی» را بارها شنیده‌ و از اهمیت آن برای دستیابی به رتبه اول گوگل مطلع هستند. با این حال، حتی بسیاری از تولیدکنندگان محتوا و افراد متخصص در حوزه سئو، به طور دقیق به دید مناسبی درباره کلمه کلیدی و چیستی آن نرسیده‌اند.

در این مقاله آموزش سئو سایت در مورد اهمیت سئو محتوا به عنوان بخشی از سئو داخل صفحه (آن پیج)، که کلیدی‌ترین فعالیت در مسیر بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو محسوب می‌شود صحبت می کنیم تا بدانید که در مبحث تولید محتوا هیچ چیز به اندازه انتخاب صحیح کلمه کلیدی دارای اهمیت نیست.
بهینه سازی وب سایت برای گوگل، فرآیندی است که می‌توان آن را به تکه‌هایی از یک زنجیر تشبیه کرد. اگر حتی یک تکه از زنجیر پاره شود، پیوستگی کل مجموعه زیر سوال خواهد رفت. به همین دلیل ریزترین اقدامات همچون دقت در نوشتن انکر تکست و همچنین استفاده از لینک نوفالو در زمان صحیح، دارای اهمیت هستند.
اما منظور از کلمه کلیدی چیست و بهترین کلمات کلیدی را چطور می‌توان پیدا کرد؟ چطور باید با هدف کسب بالاترین میزان بهره‌وری، کلمات کلیدی را مورد استفاده قرار داد؟ در این مطلب به سوالات یاد شده پاسخ خواهیم داد.

منظور از کلمه کلیدی در سئو سایت چیست؟
اگرچه واژه کلمه کلیدی بر سر زبان‌ها افتاده و به طور متداول مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما کی‌ورد (Keyword)، برخلاف آن چه بین کاربران رایج شده است، لزوما همیشه یک کلمه مشخص نیست و ممکن است عبارتی متشکل از چند کلمه باشد. در این زمان، از عنوان عبارت کلیدی به جای آن استفاده می‌کنیم، هر چه اغلب افراد، در صورت چند کلمه‌ای بودن آن، همچنان از عنوان کلمه کلیدی استفاده می‌کنند.

 

منظور از کلمه کلیدی، کلمه‌ها یا عبارت‌هایی است که کاربران، به منظور دستیابی به اطلاعات مورد نظرشان از طریق موتورهای جستجو، مورد استفاده قرار می‌دهند. به وسیله اضافه کردن این دسته کلمه‌ها یا عبارت‌ها به مطالب وب سایت خود، شانس نمایش داده شدن آن‌ها در نتایج جستجوی کاربران در موتورهای جستجو را افزایش خواهیم داد.
کلمات کلیدی سئو به ربات‌های موتورهای جستجو کمک می‌کنند بهتر به محتوا و موضوع یک مطلب پی ببرند. علاوه بر این مورد، از طریق آن‌ها به کاربران کمک می‌کنیم راحت‌تر نیازهای اطلاعاتی خود را از طریق موتورهای جستجو برطرف کنند.

دلیل اهمیت کلمات کلیدی چیست؟
بدون استفاده از کلمه کلیدی مناسب در یک مطلب، ربات‌های موتورهای جستجو در پی بردن به محتوای آن، دچار دردسر خواهند شد! زیرا کلمات کلیدی یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایت در گوگل هستند. این موضوع به طور طبیعی، شانس وب سایت منتشرکننده مطلب به منظور دریافت ترافیک از موتورهای جستجو را کاهش می‌دهد.
گوگل یا دیگر رقبای آن، از طریق انطباق دادن درخواست‌های کاربران با صفحه‌های وب موجود در پایگاه داده خود، کار می‌کنند. طی فاز کراولینگ و ایندکسینگ، ربات‌ها یک صفحه وب را ملاقات کرده و بعد از استخراج اطلاعات مورد نیاز درباره آن، صفحه کنونی را به فهرست خود اضافه می‌کنند. این فهرست پایگاه داده‌ای بزرگ بوده و اطلاعات میلیاردها صفحه وب را در دل جای داده است.
اطلاعاتی که طی فرآیند‌های نام برده در بالا درباره صفحه‌های وب به دست آمده است، بعدا برای انطباق دادن با عبارت‌ها و کلمه‌های کلیدی جستجو شده توسط کاربران مورد استفاده قرار خواهند گرفت. یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که ربات‌ها برای یافتن آن درباره هر صفحه تلاش می‌کنند، کلمه کلیدی مربوط به صفحه است.
اگر طی فرآیند ایندکسینگ، یک کلمه کلیدی به شکلی اشتباه به مطلب شما نسبت داده شود، شانسی برای ظاهر شدن در نتایج مربوط به جستجوی آن کلمه کلیدی توسط کاربران، نخواهید داشت. با ارائه یک مثال، بهتر به این موضوع پی خواهید برد.
تصور کنید در پی افزایش رتبه خود در گوگل و گرفتن ورودی از آن برای عبارت «دوچرخه الکتریکی» هستید. به این منظور یک صفحه وب ایجاد کرده و محصولات خود را درون آن ارائه خواهید کرد. در این صفحه اطلاعات مربوط به محصولات همچون نام و عکس‌های آن‌ها قابل رویت است. اگر در این صفحه به «الکتریکی» بودن دوچرخه‌ها اشاره‌ای نداشته باشید، گوگل این صفحه را به کلمه کلیدی «دوچرخه» نسبت می‌دهد. مطمئنا این خواست مدیر وب سایت نیست.
باید اطمینان پیدا کنید کاربران، در زمان تلاش برای یافتن یک دوچرخه الکتریکی در گوگل، چه چیزهایی تایپ می‌کنند. در ادامه باید از آن‌ها در مطالب خود استفاده کنید. به عبارتی ممکن است آن چه شما به عنوان کلمه کلیدی مناسب مد نظر دارید، همان عبارتی نباشد که توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه ممکن است با کمی تحقیق متوجه شوید کاربران، بیشتر از «دوچرخه الکتریکی»، از عبارت «دوچرخه برقی» استفاده می‌کنند.

انواع مختلف کلمات کلیدی در سئو
کلمات کلیدی را بر اساس طول آن‌ها در دو دسته‌بندی قرار می‌دهند. همانطور که گفتیم، وقتی تعداد کلمه‌ها افزایش پیدا می‌کند، دیگر عبارت «کلمه کلیدی» معنا و مفهوم پیدا نکرده و «عبارت کلیدی» منطقی‌تر به نظر می‌رسد. با این حال، استفاده از آن امروز متداول شده است.
در دسته‌بندی اول، کلمه کلیدی بیشتر توسط کاربران جستجو شده و از یک یا دو کلمه تشکیل می‌شود. در دسته‌بندی دوم، عبارت متشکل از چندین کلمه است، اما در مقایسه با دسته‌بندی اول، حجم جستجوی پایین‌تری دارد. با این حال، موارد طولانی‌، ۷۰ درصد تمامی جستجوهای کاربران را تشکیل می‌دهند.
 

نکته دیگر درباره عبارت‌های یک یا چند کلمه‌ای این است که اگرچه حجم جستجوی بالاتری داشته و به همین دلیل استفاده از آ‌ن‌ها بهتر به نظر می‌رسد، اما رقابت در آن‌ها به شدت بیشتر است. بعید نیست هزاران وب سایت مشغول رقابت بر سر کسب رتبه خوب برای آن کلمه کلیدی باشند. به همین دلیل وارد شدن وب سایت‌های تازه تاسیس شده به این رقابت منطقی نیست.
استراتژی بهتر، تمرکز روی عبارت‌های طولانی و متشکل از چند کلمه است. اگرچه حجم جستجو برای آن‌ها پایین‌تر است، اما با داشتن برنامه‌ای مشخص برای سئو وب سایت خود، می‌توان به راحتی به رتبه‌های بسیار خوبی دست پیدا کرد. بعد از این اتفاق، مسیر برای بهبود رتبه در عبارت‌های تک یا دو کلمه‌ای دارای رقابت بالا هموارتر می‌شود.

نحوه انتخاب کلمه کلیدی صحیح برای سئو وب سایت
مطلب شما می‌تواند هر کلمه کلیدی داشته باشد، اما رمز موفقیت، انتخاب صحیح‌ترین مورد است. به عبارتی ممکن است کلمات کلیدی متعددی برای استفاده در یک مطلب کاندید باشند، اما باید بهترین مورد را برگزینید. به عنوان نمونه در مثال بالا، هر دو عبارت کلیدی «دوچرخه برقی» و «دوچرخه الکتریکی» صحیح هستند، اما یکی نسبت به دیگری ارجحیت دارد.

قدم اول - تصمیم‌گیری درباره کلمات کلیدی دلخواه
اولین قدم، پاسخگویی به سوالات زیر است:
     -دوست دارید صفحه‌های وب سایت شما، در نتایج جستجوی کدام عبارت‌ها ظاهر شنود؟
     -کاربران ممکن است از کدام کلمات کلیدی برای یافتن وب سایت شما در موتورهای جستجو استفاده کنند؟
     -کدام کلمه‌‌ها، محصولات یا سرویس‌های شما را به بهترین وجه ممکن توصیف می‌کنند؟
پاسخگویی به سوال‌های بالا، به ایجاد یک لیست منجر خواهد شد. این لیست را باید در قدم بعدی مورد استفاده قرار داد.

قدم دوم - ایجاد لیستی از کلمه‌های کلیدی
برای ایجاد لیستی از کلمه‌های کلیدی مناسب به منظور تولید محتوا، باید فهرست بالا را در نظر گرفته و بین موارد داخل آن و چیزی که کاربران در موتورهای جستجو وارد می‌کنند، ارتباط برقرار کنید. در این مسیر به یک سری ابزار آنلاین نیاز خواهیم داشت. گزینه‌های زیادی به این منظور وجود دارند، اما پیشنهاد ما، استفاده از Google Keyword Planner (رایگان) و SEMRUSH (پولی) است.

Google Keyword Planner
این ابزار را باید بخشی از Google Ads دانست که به صورت رایگان، در اختیار مشتریان گوگل ادز قرار گرفته است. می‌توان از آن به عنوان ابزاری بسیار قوی برای انتخاب بهترین کلمه‌های کلیدی به منظور تولید محتوا بهره برد.
ابتدا وارد Google Ads شده و حساب کاربری جدیدی در آن ایجاد کنید. قدم به قدم در مراحل مختلف پیش رفته و یک کمپین برای خود بسازید. تنها در این صورت اجازه استفاده از Keyword Planner را دریافت خواهید کرد. برای دستیابی به آن به مسیر TOOLS > KEYWORD بروید.
 

بعد از ورود روی گزینه FIND NEW KEYWORDS کلیک کنید. در صورت وارد کردن کلمه‌های مرتبط در اینجا، یک سری کلمه کلیدی بر اساس موضوع انتخاب شده دریافت خواهید کرد.
 

علاوه بر کلمه‌های کلیدی، این ابزار دارای چندین ستون دیگر است. ستون Average Monthly Searches نشان می‌دهد عبارت یا کلمه کلیدی پیشنهاد شده، در هر ماه چقدر توسط کاربران مورد جستجو قرار می‌گیرد. کلمات کلیدی دارای بیشترین میزان جستجو لزوما بهترین گزینه‌ها برای تولید محتوا نیستند، چرا که باید ستون Competition را نیز در نظر بگیرید. این ستون نشان می‌دهد میزان رقابت در هر مورد معرفی شده چقدر است.
در اینجا منظور از رقابت، تعداد کاربرانی است که از خدمات گوگل ادز برای نمایش خود به کاربران حین جستجو شدن آن کلمه کلیدی استفاده می‌کنند. پس حین استفاده از Keyword Planner فراموش نکنید این ابزار مخصوص گوگل ادز بوده و از نقطه نظر سئو، به کاربر اطلاعات ارائه نمی‌کند.
بر اساس لیست ارائه شده و با در نظر گرفتن بهترین موارد برای وب سایت خود، کلمه‌های کلیدی کوتاه و بلندی را انتخاب کنید این فهرست در قدم بعدی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

SEMRUSH
SEMRUSH با وجود پولی بودن، ابزار بسیار ارزشمندی است. از بین قابلیت‌های فراوان آن، Keyword Magic Tool و Topic Research بسیار کاربردی هستند. با استفاده از SEMRUSH، نیاز به مراجعه به گوگل ادز و ساخت حساب کاربری در آن و همچنین رفتن به LSIGraph به منظور یافتن کلمه‌های کلیدی معنادار (در بخش بعدی) از بین می‌رود.
اولین قدم استفاده از Keyword Magic Tool ایجاد یک حساب کاربری در آن است. می‌توان به صورت آزمایشی، برای هفت روز از SEMRUSH استفاده کرد. بعد از ورود به وب سایت در ادامه لاگین با حساب کاربری خود، در پایین بخش KEYWORD ANALYTICS، گزینه KEYWORD MAGIC TOOL را انتخاب کنید. سپس کلمه کلیدی مورد نظرتان را وارد کنید.
 

یکی از مزیت‌های SEMRUSH گروه‌بندی کلمات کلیدی است. مزیت استفاده از SEMRUSH در مقایسه با ابزار گوگل ادز، نمایش میزان رقابت بر اساس فعالیت وب سایت‌های مختلف است.
Topic Research دومین قابلیت بسیار کاربردی SEMRUSH محسوب می‌شود. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، گوگل مدتی است به جای کلمه‌های کلیدی، بر اساس عناوین اقدام به رتبه‌بندی مطالب می‌کند. با استفاده از Topic Research خواهید توانست یک کلمه کلیدی بلند، مرتبط با یک عنوان خوب، پیدا کنید. برای استفاده از این قابلیت از منوی سمت چپ روی گزینه TOPIC RESEARCH کلیک کرده و کلمه کلیدی اصلی را وارد کنید.
 

آن چه در سمت راست مشاهده می‌کنید، سوالات مربوط به گزینه وارد شده توسط شما است. این بخش را می‌توان مشابه قسمت People also ask در گوگل دانست، با این تفاوت که به خاطر در نظر گرفتن پرسش‌های مطرح شده در منابع مختلف، عبارت‌های جامع‌تری ارائه می‌کند.

قدم سوم - یافتن کلمه‌های کلیدی معنادار
قدم بعدی، یافتن یک سری کلمه کلیدی مربوط به کلمات کلیدی هدف است. آن‌ها ارتباط نزدیک و قوی با کلمه‌های کلیدی مورد نظر و هدف شما دارند. دلیل این موضوع، عدم امتیازدهی گوگل به صفحه‌های متمرکز روی یک کی‌ورد خاص است، روالی که پیشتر توسط این موتور جستجو دنبال می‌شد. گوگل اکنون هدف خود را روی عناوین قرار داده است.
در قدم سوم، موارد مرتبط با کلمات کلیدی اصلی مطلب را پیدا کرده و از آن‌ها داخل نوشته خود استفاده می‌کنیم. این موضوع به درک بهتر گوگل از مطلب و در نتیجه افزایش امتیاز آن کمک زیادی می‌کند. استفاده از LSI Keyword Generator یا خود موتور جستجوی گوگل بهترین روش برای دستیابی به کلمه‌های کلیدی معنادار است.

LSI Keyword Generator
به LSI Graph رفته و کلمات کلیدی هدفتان را وارد کنید. سمانتیک کی‌وردهای پیشنهاد شده را در ستون دوم دفترچه مخصوص فهرست کلمه‌های کلیدی یادداشت کنید.
 

برای یافتن کلمات کلیدی معنادار، به دو روش می‌توان از موتور جستجوی گوگل بهره برد. روش اول، استفاده از قسمت "People also ask" است.
 

روش دوم، رفتن به قسمت "...Searches related to" در پایین صفحه خواهد بود.

چگونه در مطلب از کلمه کلیدی استفاده کنیم؟
استفاده از کلمات کلیدی یافت شده، به یکی دیگر از قسمت‌های سئو یعنی سئو محتوا، به عنوان بخشی از سئو داخل صفحه، مربوط می‌شود. در ادامه نکاتی در این رابطه ارائه خواهیم کرد.

بهینه‌سازی صفحه اول وب سایت برای کلمه کلیدی اصلی

سئو هوم پیج یا همان صفحه خانه بسیار مهم است. ربات‌های موتورهای جستجو، کراولینگ را با صفحه نخست وب سایت شروع می‌کنند. هر صفحه دارای کلمه کلیدی خاصی است و هوم پیج نیز یک صفحه (مهم‌ترین مورد) محسوب می‌شود. باید مهم‌ترین کلمه کلیدی مربوط به کسب و کار خود را به صفحه اصلی اختصاصی دهید. به این ترتیب، برای کاربران و موتورهای جستجو مشخص خواهید کرد وب سایت شما درباره چه موضوعی است.

ایجاد صفحه‌ای مجزا برای هر یک از کلمه‌های کلیدی
وب سایت شما احتمالا محصولات مختلفی به فروش رسانده و سرویس‌های متفاوتی ارائه می‌کند. هر سرویس یا محصول باید دارای یک صفحه جداگانه، با کلمه کلیدی منحصربه‌فردی برای خود، باشد.

تولید محتوای مستمر برای برقراری ارتباط با کلمه‌های کلیدی
اکنون که کلمات کلیدی مشخص شده و هر یک دارای صفحه‌ای مجزا برای خود است، باید دست به گریبان روش‌های بلاگینگ شوید. مطالبی با کلمه‌های کلیدی چند بخشی ایجاد کرده و درونشان، به صفحه‌های ساخته شده در قسمت قبلی، بک لینک بدهید.

یک سری قوانین مهم در مسیر تولید محتوا
در زمان تولید محتوا برای صفحه‌های حاوی کلمه‌های کلیدی و همچنین وبلاگ، باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید:
     -استفاده از کلمه کلیدی در URL: کلمه کلیدی را باید داخل آدرس اینترنتی صفحه ذکر کنید.
     -استفاده از کلمه کلیدی در عنوان صفحه: کی‌ورد باید داخل عنوان گنجانده شود.
     -استفاده از کلمه کلیدی در هدینگ H1: اگر با طراحی بهینه وب سایت، عنوان مطلب را همان تگ H1 منحصربه‌فرد صفحه قرار داده باشید، این فاکتور با نوشتن کلمه کلیدی در عنوان برطرف خواهد شد.
     -استفاده از کلمه‌های کلیدی چند بخشی در سایر هدینگ‌ها
     -استفاده از کلمه‌های کلیدی مرتبط (معنادار) حین نوشتن محتوای اصلی
 
برای مطالعه مقالات آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ به وب سایت virlan.com مراجعه کنید.
 
 
منبع : ویرلن
 
 
 
کد مطلب: 58219
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام